Get Adobe Flash player

budulec 1

Jesteś konsumentem? Masz problem z nieuczciwym przedsiębiorcą? 801 440 220 – to numer infolinii konsumenckiej, gdzie uzyskasz pierwszą pomoc w przypadku sporu

[Warszawa, 6 czerwca 2016 r.] Infolinia konsumencka działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00. Dzwoniąc na 801 440 220, można otrzymać odpowiedź na proste pytania konsumenckie, uzyskać informacje o przepisach oraz o wyspecjalizowanych instytucjach udzielających porad związanych np. z zakupem energii, telekomunikacją czy finansami.

Infolinia jest podstawową formą pomocy i to dzięki niej konsumenci mają gwarancję otrzymania szybkiej i rzeczowej porady prawnej. Atutem infolinii jest szeroki zakres udzielanych przez konsultantów porad w sporze ze sprzedawcami stacjonarnymi, internetowymi czy usługodawcami. Do rozmowy telefonicznej warto być przygotowanym, tak aby prawnik otrzymał najważniejsze fakty na temat sprawy i dotychczasowych działań konsumenta.

W przypadkach wymagających analizy dokumentów można korzystać z bezpłatnych porad prawnych prowadzonych drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Konsumenci mogą również udać się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie uzyskają poradę osobistą, telefoniczną i mailową w sprawach prostych oraz złożonych.

Pomoc prawną świadczą oddziały Federacji Konsumentów w 32 jednostkach na terenie całego kraju oraz prawie 400 Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów. Poza poradnictwem można liczyć na pomoc np. w napisaniu pisma reklamacyjnego czy procesowego. Rzecznicy mogą także wystąpić z powództwem w imieniu konsumenta lub wstąpić za jego zgodą do toczącego się postępowaniasądowego w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Przypominamy, że poza infolinią działa szereg instytucji wyspecjalizowanych
w konkretnych dziedzinach:

  • Europejskie Centrum Konsumenckiepomoże, kiedy masz problem z zakupami zrobionymi w innych krajach UE, Norwegii i Islandii.
  • Rzecznik Finansowyto instytucja o szerokich kompetencjach, która rozwiązuje problemy z instytucjami finansowymi, ubezpieczycielami czy bankami.
  • Urząd Regulacji Energetyki – nadzoruje dostawców gazu i energii elektrycznej i w razie kłopotów z tymi przedsiębiorcami może stanąć po stronie konsumenta.
  • Urząd Komunikacji Elektronicznejnadzoruje firmy telekomunikacyjne oraz tradycyjne usługi pocztowe. Warto o tym pamiętać przy sporze z dostawcami tych usług.
  • Urząd Transportu Kolejowego– w kłopotach podczas podróży koleją.
  • Urząd Lotnictwa Cywilnego– pomaga pasażerom linii lotniczych.

Przydatne adresy stron internetowych

  • Połączenie z infolinią konsumencką jest płatne według taryfy operatora. Telefoniczna pomoc prawna finansowana jest ze środków UOKiK, a prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundację Konsumentów.  


Copyright felix.pl © 2014. All Rights Reserved.